Thai på en sundere måde

18. januar 2013 at 06:29 Skriv en kommentar


Jeg holder virkelig meget af Thai-mad og drømme om at tage på ferie til Thailand og smage på deres originale kogekunst. Men indtil at jeg finder midlerne til at rejse så langt øst på, må jeg selv stå for madlavningen.
Jeg køber alle mine Thai varer i en lille butik på Kastrupvej 116, Korat Thai Shop. Sød dame, og friske varer 🙂

Forleden fik jeg prøvet at lave en ny variant af min yndlings Thai- Panang 🙂
Lidt sundere, da jeg jo stadig prøver ihærdigt at smide lidt overflødige kilo.

chili-peppers limeblade Panang Curry Paste

Panang med spidskål
Det skal du bruge:
Kylling, skåret i tynde skiver
1 dåse kokosmælk
panang curry paste
Spidskål skåret i tynde strimler
Chili eller snackpeber i strimler
Lime blade evt. også søde basilikum blade

How to:
Kom lidt olie på en varm pande/wok og brænd panang curry paste’n af. tilsæt det tykke kokosmælk (det der ligger øverst) og rør rundt til ensartet masse. Tilsæt kyllingen, og resten af kokosmælken.
Lad det små-simre så kyllingen bliver kogt, og tilsæt limeblade.
Når kyllingen er færdig, tilsættes spidskålen og chili/snackpeber og det simre videre, til spidskålen har det ‘bid’ man ønsker.

Servér og nyd 🙂
thai panang

Entry filed under: Aftensmad, Mad og opskrifter. Tags: , , , , , , , .

Hedegaard fuldkorns pandekager – Madpandekager Avocado-æggesalat

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Blog Stats

  • 437,212 hits

Indtast din e-mail, og følg denne blog- modtag samtidig e-mails når der er nyt på bloggen.

Slut dig til de 64, der følger denne blog


