Amerikanske pandekager

9. marts 2012 at 11:31 Skriv en kommentar


Uhmmm…

Er der noget bedre end brunch… OG PANDEKAGER! -og specielt de amerikanske er jeg faldet for!

Denne opskrift er fra www.newyorkerbyheart.com og den er super!

Disse bliver rigtig tykke og lækre – og man kan også sagtens spise dem kolde. Dejen skal være godt tyk, men heller ikke for tyk, det er om at finde en middelvej. Den skal dog være så tyk at den ikke løber for meget ud på den hældes på panden……

Jeg “peppede” dem lidt op sidst, og tilføjede chokolade-krymmel i dejen. Det bliver de ikke dårligere af!! 🙂 Jeg tilsætter også vanillesukker til dejen hvis jeg er i vanille-humør 🙂

Amerikanske pandekager:
Ca. 4 pers. 

2 spsk. sukker
1½ tsk. salt
375 g mel
6 tsk. bagepulver
3 æg
3 3/4 dl mælk, evt. mere hvis dejen er for tyk.
2 spsk. smeltet smør

Sigt alle de tørre ingredienser i en skål og lav en lille fordybning i det. Tilsæt æg og ½ af mælken og pisk godt. Tilsæt resten af mælken og det smeltede smør, pisk kraftigt og vurder om dejen er for tyk eller om der skal mere mælk i. Det er vigtigt at der piskes ret kraftigt med hånden (Brug en håndmixer), så der piskes noget luft ind i dejen.
Smelt ganske lidt fedtstof på en slip-let pande og kom dejen på i små klatter (jeg kan have 3 ad gange på min stegepande). Steg ved ikke alt for høj varme og vent med at vende pandekagerne til dejen er lidt fast i det og ligesom bobler lidt på den ubagte side. Vent og bag på den anden side. De skal gerne ligesom hæve op, så de bliver tykke og lækre. Der giver en rimelig god portion af denne mængde dej, jeg ved ikke helt hvor mange, men jeg vil mene at det er rigeligt til 4 pers.

Entry filed under: Kager, Mad og opskrifter, Morgenmad. Tags: , , , .

Hindbærsnitter Hjemmelavet knækbrød

Skriv et svar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Blog Stats

  • 441,290 hits

Indtast din e-mail, og følg denne blog- modtag samtidig e-mails når der er nyt på bloggen.

Slut dig til de 64, der følger denne blog


